کد مطلب: 205129
فرمانده نيروي زميني ارتش:
فعاليت‌هاي صهيونيست‌ها را در مرزهاي شمال غرب کاملا رصد مي‌کنيم/ نمي‌‎گذاريم مرز کشورهاي شمال‎غربي تغيير کند
تاریخ انتشار : 1400/07/09 22:00:04
نمایش : 804
امير سرتيپ حيدري گفت: از موقعي که رژيم صهيونيستي آمده، حساسيت ما به مرز شمال غرب افزايش يافته و فعاليت آنها در اينجا کاملا در رصد ماست.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از روابط عمومي ارتش، امير سرتيپ کيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و ايران عزيز ما در دو قرن اخير هيچ‌گاه مهاجم نبوده و هيچگونه چشم‌داشتي به خاک همسايگان نداشته و ندارد و صرفا از خود دفاع کرده است. در مدت دوره طولاني اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان نيز همواره بر تماميت ارضي آذربايجان تاکيد کرده و هيچ‌گاه اشغالگري را تاييد نکرده‌ايم.

 
وي افزود: رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح ما در اين منطقه و ساير مناطق برابر يک برنامه‌ريزي دقيق و با هدف آزمايش سلاح‌ها و تجهيزات و ارزيابي آمادگي رزم نيروهاي مسلح در هر صحنه از جغرافيا و مرزهاي جمهوري اسلامي ايران است. زمان رزمايش‌ها، مکان رزمايش‌ها و اندازه نيروها، برابر تدابير نيروهاي مسلح است.
 
فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح کرد: انجام اين رزمايش‌ها با هدف ارتقاء آمادگي است، همانطور که چندين رزمايش اجرا شده در کشور همسايه ما با اهداف خاص خودشان در حال انجام است. تعداد 4 الي 5 رزمايش طي ماه گذشته در شمال مرزهاي جمهوري اسلامي ايران و همين الان يک رزمايش هم کشور همسايه ما در جوار مرزهاي ما در ترکيه در حال اجراست و اين روندها ادامه دارد.
 
امير حيدري گفت: در اين منطقه ما، يک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنيت داريم که از جاي ديگر آمده و آن رژيم نامشروع صهيونيستي است و از موقعي که اين رژيم آمده، حساسيت ما به اين مرز افزايش يافته، فعاليت آنها در اينجا کاملا در رصد ماست.
 
وي افزود: در کنار اين موضوعات، هنوز براي جمهوري اسلامي ايران خروج نيروهاي تروريستي که از سوريه به اين منطقه آمده‌اند، محرز نشده و جمهوري اسلامي ايران از اين بابت حساس است.
 
امير سرتيپ حيدري تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران کاملا نسبت به تغييرات مرزهاي رسمي کشورها در اين منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمي‌داند.
 
فرمانده نيروي زميني ارتش بادآور شد: همه مرزهاي قانوني بايد حفظ شود و ضعف احتمالي يک کشور در حفظ مرزهاي خود دليل نمي‌شود که کشور ديگري با کمک بيگانه، مرزها را به‌ هم بريزد و جمهوري اسلامي ايران اجازه اين کار را نمي‌دهد.
 
وي با بيان اينکه رزمايش‌هاي ما به تنهايي انجام مي‌شود و انتظار داريم بيانات مسئولان کشورها در اين رابطه از روي صدق باشد، اضافه کرد: زماني در اين منطقه جنگ بوده و الان زمان امنيت و بازسازي است و تاريخ کشور ما و رفتار کشور ما نسبت به همسايگان در اين منطقه گواه بزرگي در جهت ثبات و امنيت است.
 
فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: تردد کاميون‌ها از خاک آذربايجان به جمهوري اسلامي ايران و از آنجا به ترکيه يا به نخجوان و يا از جمهوري اسلامي ايران به آذربايجان و ارمنستان، بايد در امنيت و آرامش کامل صورت بگيرد. انتظار مي‌رود کشورها در اين رابطه به مسئوليت خودشان که احترام به امنيت و مسيرهاي اقتصادي و انتقال انرژي است، توجه کنند و از بازي‌هاي رسانه‌اي خود را دور کنند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg